Көп берилчү суроолор

«О!»нун 3G/4G түйүнүндө туташуу ылдамдыгы кандай?

Баары Сиздин түзүлүштөн көз каранды.

  • 3G түйүнү менен  жүктөө ылдамдыгы  42,2 Мбит/сек чейин жетет.

  • Түзүлүш HSDPA; HSPA; UMTS; W – CDMA стандарттарын көтөрүшү керек.

  •  4G түйүнү менен  жүктөө ылдамдыгы   150 Мбит/сек чейин жетет.

  • Түзүлүш  2600 МГц (Band 7 же  диапазон 7) жана  800 МГц (Band 20) жыштыгын көтөрүшү керек.

Өз телефонуңуздун же модемиңиздин техникалык мүмкүндүктөрүн Сиз өндүрүүчүдөн тактай аласыз. 


Телефондо 3G түйүнүн актвдештирүү

  • 3G активдештирүү үчүн настройки сети кирип, WCDMA, UMTS же автоматический режим тандоо керек. 

  • Мобилдик интернеттин тууралоолору туура болушу зарыл. 


Балансты кантип толтуруу керек?

  • Кайдан комиссиясыз толтурууга болот?

О! мобилдик операторунун абоненттери мобилдик эсепти  компаниянын сатуу жана тейлөө кеңселеринен, төлөм карталарын колдонуу менен жана "Бишкекпочтасынын" жакынкы бөлүмдөрүнөн акысыз толтура алышат. 

  • О! төлөм карталарын жүктөө

О! түйүнү өз абоненттерине өз балансын же жакындарынын жана досторунун балансын толтуруу үчүн төлөм карталарын колдонууну сунуш кылат. Төлөм карталары үч номиналда: 25 сом, 50 сом, 100 сом сунушталды.

Жашыруун коддун корголгон катмарын кылдат сүртүңүз.

Мобилдик телефонуңуздан 

*101*төлөм картасынын 16 цифралуу жашыруун коду#  териңиз. 

Сиз картаны ийгиликтүү жүктөгөндөн кийин, телефонуңуздун балансы толтурулгандыгы жөнүндө Сиздин баланска келип түшкөн сумманы көрсөтүү менен билдирүү аласыз. Төлөм картасын жүктөгөндө, балансыңызна картанын номиналына барабар сумма түшөт. 

  • О! түйүнүнүн башка абонентине төлөм картасын жүктөө

Өз телефонуңуздан О! түйүнүндөгү каалаган абоненттин балансына төлөм картасын жүктөй аласыз. Бул үчүн кийинки тейлөө командасын терүү керек:

*101* төлөм картасынын 16 цифралуу жашыруун коду*абоненттин 070ХХХХХХХ форматындагы телефон номуру#.. 


Төлөөдө ката кетиргенде эмне кылуу керек?

  • Балансты толтурууда туура эмес номерди көрсөтсөңүз, төлөөнү ырастоочу документтер менен (чек, квитанция) тейлөө кеңсесине кайрылыңыз.

  • Сиздин арыз 2 күндүн ичинде каралат. Оң чечилсе, жаңылып төлөнгөн сумма сиз арызда көрсөткөн абоненттин туура номерине которулат.

  • Компания каражаттарды толугу менен кайтарууга кепилдик бербейт, себеби башка абонент аларды толугу менен же жарым-жартылай коротуп коюушу мүмкүн.  Түзөтүү сиз анын эсебине төлөмдү жаңылышып которгон абоненттин балансындагы сумманын чегинде бир жолу гана жүргүзүлөт. 



PIN же PUK-кодду калыбына келтирүү

SIM-картанын PIN же PUK-коддун жоготуп алганда Сатуу жана тейлөө кеңсесине кайрылыңыз же маалымат алуу-сурап билүү кызматына 707 номери боюнча чалыңыз (О! түйүнүнүн бардык абоненттери үчүн мобилдик телефондон чалуу акысыз)

 

 Сатуу жана тейлөө кеңсесине кайрылганда:

  • Телефон номерин, фамилиясын, атын жана атасынын атын маалымдашы керек.

  • Өзүн ырастаган документти көрсөтүшү керек.

Маалымат алуу-сурап билүү кызматына чалганда:

  • Телефон номерин, SIM-картанын ээсинин фамилиясын, атын жана атасынын атын жана
  • Кодду сөздү айтышы керек.

PUK-кодду 10 жолу туура эмес киргизгенде, абоненттерди тейлөө жана сатуу кеңсесине SIM-караны калыбына келтирүү үчүн кайрылуу керек. 


SIM-картаны «О!» мобилдик операторунун номерин сактоо менен калыбына келтирүү

  • SIM-картаны калыбына келтирүү үчүн компаниясынын сатуу жана тейлөө кеңселерине кайрылуу керек. 

  • Жаныңызда өзүңүздү ырастаган документти ала келүү зарыл. 


Чалууну башка дарекке бурууну кантип орнотуу керек?

«Башка дарекке буруу» кызматы менен сиз бардык кирүүчү чалууларды каалаган телефонго – мобилдик, шаардык, шаар аралык же эл аралык телефонго даректөөгө болот.

Эгер сиз телефонуңузду үйгө унутуп калсаңыз же анын батареясы отуруп калса, сиз бир да чалуунун кое бербейсиз. Сиз чалууларды башка дарекке бурууну телефондун менюсу аркылуу же атайын буйрутмалардын жардамы менен тууралай аласыз:

Чалууларды башка дарекке буруунун түрлөрү:

  • Бардык кирүүчү чалуулар

  • Абоненттин   аппараты өчүк болсо

  • Абоненттин аппараты түйүн иштебеген аймакта болсо;

  • Абонент (5, 10, 15, 20, 25, 30 секунда) ичинде жооп бербесе;

  • Абоненттин аппараты бош эмес болсо;

  • Башка дарекке бурууда көрсөтүлө турган номердин форматы:

  • КР  түйүндөрү үчүн 10 маанилүү форматта (0700123456) же эл аралык форматта  (+996700123456)

  • КР чегинен тышкаркы түйүндөр үчүн эл аралык форматта гана (+19161234567…) 

Сиз дайыма кызматтын статусунун абалын бул кызмат күйүкпү же жокпу текшере аласыз, эгер ооба болсо, мындай номерге бардык кирүүчү чалуулар бурулат. Ошондой эле чалууларды башка дарекке бурууну өчүрө аласыз.


Байланыштын базалык станциялары айланасындагылардын ден соолугуна коопсуз
Мобилдик телефон ар бир кыргызстандыктын ансыз өз жашоосун элестете албаган атрибутуна айланды.

 Уюлдук байланыштын өнүгүүсү бирөөлөрдү кубантса, кай бирлеринде күмөн жаратууда. Уюлдук байланыштын жана анын объектилеринин кишинин жашоосу менен ден соолугуна коркунучу барбы? Бул суроого О! Мобилдик операторунун техникалык диерктору Антон Коваленко жооп берет.

О! Мобилдик оператору ар бир жарандын жагымдуу курчап турган чөйрөгө болгон конституциялык укугун эске алуу менен калкты байланыш менен камсыз кылуу боюнча өз ишмердүүлүгүн жүргүзүп келет. Компания үчүн байланыш объектилеринин курулуш иштерин Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык, бардык талаптар менен стандарттарын так жана милдеттүү түрдө аткаруу аркылуу жүргүзүү абдан маанилүү.

Байланыштын ар бир жаңы объектиси электрмагниттик нурлануунун (ЭМН) деңгээлдринин энергиянын агынынын уруксат берилүүчү жыштык деңгээлине дал келүүсүн ченөөнү камтыган кылдат текшерүүдөн өтөт. Ар бир объектинин курулушу аяктагандан кийин лицензияланган уюм менен бирге ЭМН деңгээлинин кылдат мониторинги жүргүзүлөт. Мындан тышкары, ыйгарым укуктуу мамлекеттик органдар тарабынан үзгүлтүксүз текшерүүлөр ишке ашып турат.

Мындай текшерүүлөр менен дүйнө жүзүндөгү көп жылдык илимий изилдөөлөрдүн натыйжаларына ылайык, бардык нормалар менен стандарттарга туура келген уюлдук байланыштардын мунаралары айланасындагылардын ден соолугуна коркунуч жаратпай тургандыгы аныкталган. Компания ар бир мындай мунарага ыйгарым укуктуу адистердин экспертизасын камтыган тиешелүү документацияга ээ.

Өзгөчө баса белгилей кетчү нерсе, О! Мобилдик оператору кызматтарды эффективдүү көрсөтүү үчүн дүйнөлүк рыноктун жакынкы жана алыскы чет өлкөлөрдөгү лидерлеринин ошол эле Европада жана АКШда кеңири колдонулуучу лицензияланган жабдууларын гана пайдаланат. Бул жабдуулар тейлөөнүн жогорку сервисин көрсөтүүгө жана бардык тиешелүү стандарттарга шайкеш келүүсүнө мүмкүнчүлүк берет.

- Уюлдук байланыштын антенналарын сөзсүз имараттардын үстүндө же үйлөрдүн жанында орнотуу керекпи?

Уюлдук байланыштын сапаты иштеп жаткан базалык станциялардын санынан түздөн-түз көз каранды. Уюлдук байланыштын операторлору сигналды кабыл алууну жакшыртуу үчүн кошумча антенналарды орнотуп турушат. Башкача айтканда, базалык станциялар канчалык көп болсо, сигнал ошончолук сапаттуу жана ишенимдүү болот. Ошондуктан, жаңы антенналардын пайда болуусу – бул жалпысынан баарыбыз үчүн жакшы. Уюлдук байланыштын өнүгүүсү өзгөчө кырдаалдарды тиешелүү органдарга убагында билдирүү, өлкөнүн жана дүйнөнүн ар кайсы жеринде жүргөндө жакындары менен байланышта болуу мүмкүнчүлүгүн берип, калктын жашоо шарттарын жакшыртууга багытталган.